29/8/09

Musikaren otzantasuna

Ritxi AIZPURU
Musika argitaratzailea (GARA)

Musikak, basatienak ere, baretu egiten omen du (animaliak barne). Baina musika orok ez du jendea otzan egiten. Agian, pentsa daiteke musika mota batek jendea sutu egiten duela, gerturatu, eta guztia izotza baino hotzago dagoela konturatzen zara. Duela denbora luzea edari alkoholdun baten marketin leloak «on the rocks» izotz-koskorrak aipatzen zituen edaria otzantzeko. Hainbatek rockarekin beste horrenbeste gertatzen dela pentsatzen du; rocka otzanduta dagoela industria fonografiko «multi»en erruz (rockaren iruzur handia).

Rocka eta otzantasun txute edo gaindosiak antzekoak izan daitezke? Sistemak rockarekin apaldu, mantsotu, baretzen gaitu? Sarritan, bai. Badakit botere orok («multi»enak barne) mantendu nahi gaituela inozo eta beti beldurti, gizajo baten antzera. Arkume txuri eta zintzo. Dardarti. Negarti eta euren esanetara, otsoaren atzaparretan. Inolako etenik gabe doakigu bizitza ihesean, mundu honek pozoitu baino ez gaituelako egiten. Benetako bizitzak neurririk ez duen bezala, ez dauka gaur egun gure desioetan bizitzeko gogo zipitzik. Ez gara ofizioz bizi. Beti egin dezakegu ez egin. Besterik gabe. Fantasiari eta desirari beste osagai bat erantsita, hots, barrea, bizitzarako beharrezkoak diren hainbat tresna lortuak ditugu. Fantasiak eta desirak alda daitezke, baldin eta sortu dituen bizitza bera aldatuko bagenu. Barrea, altxamendu orokortuaren bila doa beti. Benetako barrea, algara eta pasioa botere harremanen aurka doaz etengabe. Irribarre behartuek kolokan jartzen dute bizitzaren muina: egia. Desiraz eta barrez, betetako pasiozko fantasiari zerk egin diezaioke aurre?

Musikak barrea eragiteko balio dezake. Jokoa ere bada, honen zioa eta funtsa ikusten dugunaren eta ez dugunaren artean dago. Musika, aldiz, entzuten dugunaren eta isiltasunaren artean. Musika eta jokoa denboran ematen dira, eta izan ez den denborarik ez da inoiz izan. Denborak ez du abiadura aldaketarik, baina bizitzak abiaduraren menpekotasuna du. Abiaduraren biolentziak teknikaren mundua esku artean du, bere menpe, alegia. Inork ezin du ekidin sentsazioen esparrua. Musika sentsazioz betetako gauza da. Batzuetan joera kontrajarriak hartzen ditugu, kontraesanez zipriztindutakoa da gure bizitza, nahiz eta maiz gure asmoak erradikalagoak izan. Geure alienazio ukituak sistemak transmititzen eta irakasten dizkigunak dira. Sistema da hezitzaile bikainena. Beldurra erabiltzen du eta azkar asko barneratzen dugu berori. Ondorioetako bat mina da; hau bikain komertzializatu du gizarteak. Arnasa hartzea derrigorrezkoa da eta, hori ere, dosi txikietan uzten digu hartzen eta argi pitin bat ematen digu sistemak, gizarte honen apopilo eta morroi zintzoena izaten segi dezagun. Hezita gaude kateetara. Heziketa apurtuz lortuko dugu geure desintegrazioari aurre egitea.

24/8/09

La máquina de la que salía música

La música y la ciencia ficción se han acoplado en numerosas ocasiones. Repasamos las experiencias y los miedos a los que el progreso ha conseguido poner banda sonora.


Ivan Conte (DIAGONAL)
Desde el futurismo de Marinetti, y a partir de la teoría y práctica del ruido como música propuesta por Luigi Russolo, la música y la ciencia ficción han disfrutado de una estrecha relación. Ésta ha estado vinculada a los cambios provocados por la industrialización, algo que se puede comprobar en cómo la música, sobre todo la popular, ha absorbido de manera voraz cualquier avance tecnológico que permitiera explorar nuevas formas musicales. En relación con esto, Kodwo Eshun, en su tristemente descatalogado libro More Brilliant than the Sun, dice que “la música es la forma de arte que más a fondo se ha recombinado y reconfigurado mediante la tecnología”. El progreso tecnológico ha permitido que los músicos proyecten los miedos y aspiraciones contemporáneos, empleando para ello sonidos de estudio, sonidos artificiales que nos han obligado a ampliar y reconfigurar nuestra definición de música, provocando en el oyente una sensación de shock futurista, por citar el título del conocido disco de Herbie Hancock.


Además, la ciencia ficción ha servido de escenario para representar problemas sociales e identidades colectivas. Aquí nos vamos a centrar en unos pocos pero interesantes e imprescindibles ejemplos de cómo la música popular ha usado la ciencia ficción como espejo de la sociedad. Uno de los primeros, y quizá uno de los más representativos, tiene que ver con la aleación de jazz y electrónica llevada a cabo a finales de los ‘60 y comienzos de los ‘70 por visionarios como George Russell, Herbie Hancock o Sun Ra. En las portadas de sus discos abundan los ovnis, los trajes espaciales o los alienígenas, mientras que la música se llena de sintetizadores con arreglos y texturas que todavía hoy sorprenden por su audacia. La finalidad era representar a los afroamericanos como una raza alienígena, una poderosa manera de reflejar su doloroso pasado y su desencantado presente en unos EE UU en los que las promesas realizadas en los ‘70 se difuminaban. La alienación y el solipsismo espacial fueron empleados también en Gran Bretaña, más o menos en la misma época, con bastante éxito por los Pink Floyd de Syd Barrett –las conexiones entre ciencia ficción y psicodelia también son abundantes, pero es algo que escapa a las intenciones de este artículo– y sobre todo por David Bowie, quien cimentó su popularidad con Space Oddity, narración de un astronauta que pierde contacto con la Tierra, para después construirse una personalidad alrededor del concepto de estrella procedente del espacio exterior en su etapa como Ziggy Stardust. En este caso, la alienación servía como metáfora de la homosexualidad y, de manera más general, de la marginación social. Mientras tanto, en Alemania, grupos como Kraftwerk o Neu llevaban a cabo su propia interpretación del optimismo tecnológico, haciendo que su música provocase, mediante el incansable motorick, que es como se llama al característico ritmo del krautrock practicado por estos grupos, la sensación de estar flotando y viajando en el espacio exterior hasta el infinito. A finales de los ‘70, Kraftwerk articularían una visión todavía más compleja de las relaciones entre humanos y máquinas a través de discos con títulos tan reveladores como The Man Machine o Computer World. Hay que recordar que Kraftwerk publicó el grueso de su obra clásica cuando los sintetizadores y cajas de ritmos comenzaban a abaratarse. Este era también el momento en el que se gestaba la explosión háztelotú- mismo del punk, de modo que no es extraño que, en el período que hoy conocemos como post punk, abunden los ejemplos de música con escenarios de ciencia ficción. Eso sí, el tono es decididamente más huraño y apocalíptico, como corresponde a los albores del realismo capitalista de la era de Thatcher y Reagan. Tomemos como ejemplo Warm Leatherette / TVOD de The Normal, un single clásico cuyas canciones podrían haber sido escritas por David Cronenberg o JG Ballard. Buena prueba de ello es el disco de John Foxx Metamatic que supo proyectar las visiones de urbanismo modernista que caracterizan buena parte de la ciencia ficción musical británica. Volviendo a la música afroamericana, el pop sintético europeo tuvo su eco en Detroit, ciudad postindustrial en la que un grupo de productores como Juan Atkins, Derrick May o Kevin Saunderson proyectaron una audaz visión de futuro que tuvo un influencia determinante en mucha de la música futurista que se hizo más tarde. Así, en Inglaterra, a principios de los ‘90, surgió el Jungle fruto de esta y otras influencias. El Jungle tuvo un marcado carácter oscuro y metalizado, prueba de ello serían singles con títulos tan reveladores como Terminator de Rufige Kru (más conocido como Goldie). Quizá el momento más significativo en esta etapa es el representado por el Black Secret Technology de A Guy Called Gerald, una investigación de cómo la tecnología musical puede servir para reconectar a la diáspora negra con sus raíces culturales africanas. El rastro de esta especie de cyberpunk que fue el Jungle se puede rastrear todavía hoy en el dubstep, no en vano el primer LP de Kode9 se llama Memories of the Future, el debut de Burial está situado en un Londres futuro semisumergido. También la banda sonora de la película Hijos de los hombres incluye una buena representación de dubstep.

22/8/09

Euskal dinosauroak

Andoni TOLOSA «MORAU» musikaria
Guztiok dakigu zer edo zer dinosauroei buruz. Filmaren bat ikusi dugu, dibulgazio artikuluren bat irakurri, inoiz haien inguruko erakusketaren batean ere izan gara. Uztartu ditzagun, bada, musika eta paleontologia.
Berez, punk mugimenduaren lehertzearekin batera hasi ziren dinosauro hitza erabiltzen musika taldeei lotuta. Gauzak egiteko beste modu batzuk aldarrikatzen zituzten gazte lotsagabeak dinosauro hitza erabiltzen hasi ziren, rock & rollaren izpiritu oldarkorra, aspaldi, alde batera utzia zuten talde eta musikariez aritzeko. Dinosauroak ziren adinagatik eta ideia faltagatik; 1960ko hamarkadatik zetozen gehienak. Dinosauroak ziren mugitzen zuten azpiegitura hanpatzaileagatik; showak eta ekonomiak menperatua zuten musika. Baina, dinosauroak ziren rocka, zer edo zer aspergarri, tekniko, intelektual, ez kaltegarri, hitz batean, alienatzailea bilakatu zutelako. Baita Euskal Herrian ere.
Zertara datorren sarrera hau? Ba ote dago euskal rockean dinosaurorik? Ba bai, inor mintzeko gogorik gabe, baina badaude (bagaude) eta ugari (ene uste apalean).
Galdera bururatu zitzaidan Donostiako Piratek aurten antolatutako kontzertuen kartela ikusi nuenean. Zorionak haiei, ematen duten astinduagatik. Baina imajinatzen dut anbulantzia medikalizatu bat prest zeukatela agertoki parean, droga gehiegikeriak baino musikarien prostata arazoak ekiditeko. Horrenbestekoa zen-eta taula gainean aritutakoen bataz besteko adina. Espero dut jende asko egon izana, batez ere antolatzaileek zulorik egin ez zezaten, baina non daude euskal rockaren kimu berriak? Hauek ere entzule gisara aritu behar, bertan, (bueno, Esne Beltza han zegoen, gaitz erdi, baina hauek ere ez dira hasi berriak).
Agian ez dauka euskal rockak kimu berririk, eta espejismoa baino ez dira, prentsan, noizean behin, ikusten ditudan talde eta diskoen aipamenak. Agian ez da kezkagarria azken urteetan gertatzen ari den 1980ko hamarkadako musikaren revival hori. Agian ez da kezkagarria euskal rockaren freskotasun eta ideia falta...
Dinosauroak egon badaude euskal rockean, hori ez da kaltegarria, normaltasun seinalea ere bada. Kezkagarriena, benetan, dinosauroei ipurdian astinduko dien (digun) musikari gazte, oldarkor, ausart eta lotsagabeen falta da. Inoiz, beren bideari jarraituta, dinosaurio bilakatuko direnak, jakina. Beste gazte oldarkor eta lotsagabeak etor daitezen ondoren..... edo Kortaturekin bukatu zen behin betirako euskal rocka?

21/8/09

Herri sorkuntzak ez du etenik udan

2005ko GazteMugi ekimenean sorturiko musika eztabaidaren ondorioz jaio zen MusikHerria egitasmoa. Garai horretan, ilusioz beteriko ametsa zena, gaur egun errealitate mardula da, egunez egun gauzatuz doan musika mugimendu herritarra. Txurrustada, Norte Apache eta Garagardo Gura taldeen diskoak kaleratu berri dira egunotan.
Koldo OTAMENDI (Gara)
Lau urteko ibilbide diskografikoan, 60 erreferentziatik gora kaleratu, eta gaur egun MusikHerria egitasmoa osatzen duten musika taldeak berrogeitik gora dira. MusikHerriako kide den Gorka Chamorroren esanetan, «herri mugimenduaren parte sentitzen gara, eta ohiko diskoetxe bat baino gehiago, musika taldeen esku baliabideak eta tresnak jartzea dugu helburu, kulturgintzan eraginez kolektibo gisara». Urte hauetan guztietan ugariak izan dira abian jarritako ekimenak, baina esanguratsuena akaso, lizentzia libreen aldeko apustua egin izana da. Hain zuzen ere, MusikHerriak martxan jarritako Copyleft lizentziaren aldeko borrokak, ate berriak ireki ditu euskal musika eszenan. Euskal Herrian musika talde askoren artean betidanik landutako bidea izan da autogestioz aurrera ateratako diskoen argitaratzea, baina MusikHerriak era kolektiboan eztabaida mahai gainean jarri izana, musikari askoren perspektiba handitu besterik ez du egin. «Lizentzia libreen afera garrantzitsua izan da beti. Ez dugu bat egiten diskoetxeen lan ildoekin eta bide horretan alternatibak sortzen saiatu gara. Musika mundua garapen azkarrean doa, eta egun, sona duten Euskal Herriko musika talde batzuk ere hasiak dira Copylefta erabiltzen beren diskoak argitaratzeko».


Zigiluko honetako disko gehienak, bost edota sei euroen truke eskura ditzake nahi duenak, zirkuitu antikomertzial, musika denda, gaztetxe edota musikarekin lotura berezia duten taberna ugaritan. Azken urte hauetan zabaldu omen den krisi diskografikoak ez du eraginik izan, ordea, diskoetxe herritarraren salmenta kopuruetan, ez behintzat beste zigiluetan eragindako moduan. «Nagusiki, 14 edo 16 euroan saltzen diren diskoak jasan dute salmenta beheraka handiena, eta hein batean zentzuzkoa da hori. Orokorrean entzule asko ez dago prest diru kopuru handi hori ordaintzeko CD baten truke» dio Gorkak. CDen salneurri herrikoia eta banaketa sare eraginkor batek, diskoen zabalpenean lagundu dute.


MusikHerria egunez egun garatuz doan egitasmoa da, eta aurtengo uda ere erabili dute barne antolakuntza eta lan ildo berriak martxan jartzeko. Hil hasieran Zarautzen eginiko bilkura batean, aurrera begirako egitasmoak itxuratu zituzten Putzuzulo gaztetxean buruturiko asanblada orokorrean. Autogestioa eta asanblada oinarri, hasierako ideiei tinko eusten diete, proposamena eguneratu eta eragiteko modu eta bide berrietan sakonduz. MusikHerria ez da beste diskoetxeen modukoa. Musika, negozio hitzaren gainetik, sentimendu eta kolektibotasunean oinarrituriko bizi filosofia da eurena. Beste zigiluek bezala diskoak kaleratzen dituzten arren, sukaldeko lana erabat ezberdina da. «Gure asmo bakarra ez da diskoak kaleratzea. Azken batean, gure egitekoa musika taldeen esku baliabideak jartzean datza, musika taldeak bilakatzen direlarik euren lanaren protagonista bakarrak». Bide horretan, MusikHerriaren jarduna ez da soilik diskoen fabrikazio eta argitaratzera mugatzen. Musika taldeen arteko erlazioak bultzatu, kontzertu birak antolatu eta euskal kulturgintzan eragitea dira egitasmoaren helburuetako batzuk.


Udako hilabeteak ez omen dira diskoak kaleratzeko garairik hoberenak. Asko dira, nahiz eta diskoa aldez aurretik amaitua izan, iraila bitartean kutxan sartuta dutenak, diskoari bide emateko une egokiago baten esperoan. Horretan ere, MusikHerriako taldeak ezberdinak dira. Norte Apache taldearen «Hesiaren beste aldean», Garagardo Guraren «Menu del dia» eta Txurrustada iruindarren «Izateko jaioak» lanak uztaila eta abuztuaren lehen egunetan argitaratuta daude.


Gasteiz Tropikala
Gasteiz tropikal eta beroaren azken emaitza da Garagardo Gura zortzikotea. Reggae eta ska musikaren inguruan sorturiko musika taldeak, Potato edo Betagarri bezalako taldeen eraginpean eman zituen lehen pausoak. Urte hauetan guztietan ehun emanaldi inguru eskaini dituzte, eta taldearen musika era garatuz joan da taldekideen aldaketaren eta urteen poderioz. «Doble Malta» izeneko maketa izan zen taldearen estudioko lehen lana, duela bi urte, eta iraupen luzeko lehen grabaketa aurkeztera datoz orain. «Menu del dia» diskoan nagusiki reggae eta ska giroak topatuko ditugu, baina taldeak ez dio muzin egiten musika joerak zabaltzeari, eta hor dago gasteiztarren benetako izaera. Hector, taldeko gitarra-jotzaileak hala dio musika garapenari buruz galdegitean. «Hasierako urteetan ez genuen oso argi zer egin nahi genuen, eta gure eraginak oso bistakoak ziren. Une honetan ordea, funk edota metal musikaren eraginak ikus daitezke lan berrian, eta azken emaitza pertsonalagoa bilakatu da».


Taldearen lehen diskoa den «Menu del dia» lana grabatzeko Alberto Porres teknikariaren laguntza izan dute Iruñeko K estudioetan buruturiko grabaketan. Porresek, nagusiki punk eta rock musika grabatzera ohituta dagoen arren, ederki jakin du Garagardo Gura taldeari barnekoa ateratzen, soinu bero, alai eta dantzagarria lortuz. Musikalki, festa eta dantzarako erritmoak nagusitzen diren lan honetan abestien hitzek jartzen diote kontrapuntua, arlo ugaritako gaiak uztartzen dituztelarik. «Hitzetan gai pertsonalagoak eta orokorragoak tartekatzen ditugu. Heroina eta droga berriak, musika eta kultura ulertzeko modu ezberdinak, kalamuaren legalizazioa, 1936ko gerra zibila...». Oraindik ere entsegu lokalean kantu berrien sorkuntzan buru-belarri ari diren arren, zuzeneko emanaldiak dira taldearen jomuga nagusia. Larunbatean Bilboko Aste Nagusian 7 Katu gaztetxean izango da taldea zuzenean ikusteko aukera. Irailean berriz, Zurbano, Sopuerta, edota Gasteizen ikusi ahalko du nahi duenak Garagardo Gura-ren zuzenekoa.


Hip-hop apachea
Euskal Herrian hip-hop musikak izan duen gorakadaren adierazgarri izan daiteke Bilboko Norte Apache taldea. 2005 urtetik taula gainean, euskaraz eginiko rap musika jorratzen dute. Taldearen lehen diskoa aurkezten ari dira egun, «Hesiaren beste aldean» izenekoa eta hirukoa emanaldi ugari eskaintzen ari da. «Lan ildo ezberdinak ditugu gure egitasmoa zuzenera eramateko garaian», adierazten digu Raycok, taldeko MC edo ahots gidariak. 2007an sorturiko banda izan arren, Euskal Herriaren luze-zabalean kontzertuak emateko aukera izan dutela aitortzen digu berak. «Aritz Sound System eta Xabier Silveirarekin batera bertsolaritza eta hip-hopa uztartzeko asmoz sortu genuen emankizunari esker, kontzertu ugari eskaintzeko aukera izan dugu». Bestetik, Norte Apache bezala, taldearen kantak jotzen dituzte, horietako asko, iraupen luzeko lehen diskoan barneratu dituzte. Ibon eta Rayco, MC lanetan, eta Aitor, disko-jartzaile moduan, horiek dira Norte Apache taldeko kideak. Kantuen errimek badute nolabaiteko norabide zehatz bat, lehen grabaketa hau disko kontzeptual baten gisara har daitekeelarik. «Mugatzen gaituzten arazoen aurrean mugitzera deitzen dugu, egunero jartzen dizkiguten hesiei aurre egitera». Norte Apache taldea, Euskal Herriko beste hainbat hip-hop talderekin batera, «EH3» izeneko kolektiboaren parte dira, non elkar ezagutzea eta lankidetza bultzatzeaz gain, «soilik Euskal Herrian egin daitekeen rap euskaldunaren aldarrikapena egiten dugu».


Gazte indarra
Gazte-gaztetatik musikaren arra barruan, ikastolan sortzen diren talde horietakoa da Txurrustada. Lehen emanaldia esaterako, Iturramako institutuan burutu zuten, 2006ko abenduan. Egun bataz beste 18 urte dutela taldekideek, gaztetasuna eta ilusioa azaleratzen dira beren sorkuntzetan. Musikalki norabide zehatzik ez duten arren, rock, punk eta ska giroak jorratzen dituzte nagusiki. Taldeko gitarra-jotzailea den Atarratzeren esanetan, «apurka gure bidea jorratzen ari gara, taldekide bakoitzaren asmo eta gustuko musikak sortzen eta gure kantuak egiten». Hasierako urteetan, ordea, bertsioak izaten ziren zuzeneko emanaldien zutabe, baino une honetan taldearen sorkuntzak dira kantu zerrendan nagusi. «Bertsioak jotzen hasi ginen eta besteen artean, Kuraia, Negu Gorriak, Obrint Pas eta Etsaiak taldeenak moldatzen genituen».


Berriki argitaratu duten «Izateko jaioak» diskoan beste musikarien lankidetzarik ere izan dute. Kasu! taldeko Sahatsek edota Arkadako Enanok «Musika askea» kantuan ahotsa eta gitarra sartu dituzte, hurrenez hurren, eta saxoa eta tronboia ere entzun ahal dira beste kantu batean. Une honetan taldea geldialdi batean dago zuzeneko emanaldiei dagokionez, baina laster batean etorriko dira oholtza gaineko saioak. Honakoa adierazi digu Atarratzek: «Diskoa aurkezteko gogo izugarriak ditugu, baina bateria-jotzaileak izandako istripu bat medio, udazkenerako atzeratu ditugu emanaldiak».


Euskal herria eta saharako borrokak disko bilduma batean
Diskoetxe soila izatetik harantzago, MusikHerriaren kolektibo izaerak, musikaz gaindi kokatzen du zigilu herritar hau. Apenas lau urteko ibilbidean argitaratu dituzten disko kopuru esanguratsuak eta abian jarritako ekimen ugariek, musika agitaziorako lantresna baliagarria bilakatu dute MusikHerria. Herritar izaerari helduta, ugariak izan dira zigilutik martxan jarritako ekimenak, betiere beste hainbat kolektiborekin elkarlanean. Abiadura Handiko Trenaren kontrako borrokan, ikasle mugimenduaren alde edo presoekin elkartasunean esaterako musika urratsak eman dituzte, emaitzak disko bildumetan islatuz. Abenduan ikusiko du argia MusikHerriaren azken elkartasun egitasmoak. MusikHerriako sukaldean Sahara eta Euskal Herriaren arteko elkarkidetza musikala izango dena egosten ari dira une honetan. Hamar talde eta bakarlaritik gora batuko dituen egitasmo hori, Saharako errealitatea musika bidez islatuko duen disko bat bilakatuko da. Diskoa Durangoko azokarako kaleratuko dute.

20/8/09

Cable Street Bear Euskal Herria

D.J Maiakovski. Ska, Reggae, Soul, Skinhead Reaggae, Punk...




Ostiral honetan, abuztuak 21 Deustuko Gazte Lokalean 21:00ean

Viernes 21 de agosto en el Gazte Lokala de Deusto

Cable Street Beat Euskal Herriaren oharra:

Cable Street Beat Ingalaterran jaio zen 80ko hamarkadan. Urte horietan musika talde ultraeskuindarrek goraldi handia bizi zuten, eta ezkerreko alternatiba musikal bat beharrezkoa zela ikusita, Cable Street Beat alternatiba hori eskaintzen saiatu zen.

Hamarkada honetan, Cable Street Beaten ideia berreskuratu da Alemanian. Punk eta Skinhead mugimenduaren barnean dauden balore ezkerzale eta antifaxistak berpizten saiatu dira alemaniarrak. eskuina toleratzen duen joera apolitikoa agertzearekin batera, balore horiek arrisku larrian zeuden. Modu horretan, faxisten estetika, jarrera eta mezuak aukera ederra du politikarenganako interesik ez duen gazteria kutsatzeko.

Euskal Herrian antzeko prozesua bizitzen ari gara baina berezitasun batekin. Hemen, haien burua ezkertiatzat jotzen duten batzuk dira eskuina toleratzen duen eszena apolitiko hori bultzatzen ari direnak. Arrazoi horregatik, oso idei ona iruditu zaigu Cable Street Beat gure herrian antolatzea, hau da, "zorrozki antifaxista" den alternatiba musikala eskaintzea.

Cable Street Beat irabazi asmorik gabeko antolakunde bat da. Egin beharreko lan guztia borondatezkoa da eta irabazkin osoa talde musikalak ekartzen gastatuko da. Ezkerrari irekitzen zaion gune bakoitza, eskuinari ixten zaion gunea da.

16/8/09

Extracto de entrevista a Silvio Rodriguez

"Yo creo que el comunismo es una aspiración, el deseo de construir un mundo mejor. No sé si para todos, aunque sí para las mayorías que han llevado el peso de las sociedades"


Entrevista completa en http://www.45-rpm.net/?p=161#more-161

Usted debe generar mucho dinero por sus discos, sus conciertos, sus giras. ¿Cuánto de ese dinero es para usted y cuánto es para el Estado? ¿Usted está conforme con eso?
Yo empecé sin siquiera saber que se podía ganar dinero en un concierto. Me inscribí en la Sociedad General de Autores y Editores (SGAE) porque me dijeron que las recaudaciones que no se cobraban se repartían entre los autores más beneficiados y no entre los más pobres.
Los 80 fueron mis años de mayor auge nacional e internacional. El concierto que mejor me pagaron por entonces fue el que hice en Chile con Irakere, en 1990. Fueron 90 mil dólares. Al Estadio Nacional no le cabía un alpiste. Por los derechos para la televisión, según me informaron, nos dieron 56 mil dólares. En total era una cantidad de dinero que ni en sueños habíamos visto (más tarde comprendimos que hubiéramos podido cobrar más).
Contentos como estábamos, Chucho Valdés y yo decidimos destinar todo aquello para la construcción de estudios de grabación, que hacían mucha falta en Cuba. Desde entonces cada vez que llego a los estudios Abdala, digo para mis adentros: gracias, Chile.
Universalmente la música popular es un negocio sobredimensionado. Si lo que haces gusta puedes llegar a ganar mucho, aun si eres un músico no mimado por las transnacionales, como ha sido mi caso. Por otra parte desde hace años apenas hago giras comerciales; incluso hace tres que no saco un disco. A pesar de lo que algunos puedan imaginar, nunca he vendido muchos discos o no sé si será mejor decir que nunca he recibido grandes liquidaciones.

Contentos como estábamos, Chucho Valdés y yo decidimos destinar todo aquello para la construcción de estudios de grabación, que hacían mucha falta en Cuba. Desde entonces cada vez que llego a los estudios Abdala, digo para mis adentros: gracias, Chile.
Universalmente la música popular es un negocio sobredimensionado. Si lo que haces gusta puedes llegar a ganar mucho, aun si eres un músico no mimado por las transnacionales, como ha sido mi caso. Por otra parte desde hace años apenas hago giras comerciales; incluso hace tres que no saco un disco. A pesar de lo que algunos puedan imaginar, nunca he vendido muchos discos o no sé si será mejor decir que nunca he recibido grandes liquidaciones.
- ¿Cuál es el límite entre habilitar una mayor iniciativa privada y correr el riesgo de volver a una sociedad desigual e injusta?
- Esa pregunta es para Dios. Algunos socialismos se pudrieron buscando justamente esa frontera. Yo creo que la perspectiva que no se puede perder es que el Gobierno esté siempre junto a los más necesitados.

- ¿Cómo está la economía cubana actualmente, luego del período especial? ¿Qué cosas aún faltan?
- Ha mejorado el transporte público (al menos en La Habana), los apagones casi no ocurren, hay más canales de televisión; pero los tres ciclones seguidos del año pasado nos hicieron mucho daño, no sé si demasiado. Creo que ese golpe retardó algunos progresos, posiblemente incluso cambios. Puede que arrastremos ese agravamiento durante un tiempo más.
- ¿Cómo se imagina Cuba después de Fidel, de Raúl, de los hombres y mujeres que hicieron la Revolución? ¿Cómo se imagina la Revolución cuando esté en manos de quienes no habían nacido cuando se hizo la Revolución?
- Si para entonces continúa el bloqueo, tengo confianza en la sabiduría del pueblo cubano y en la dignidad de los más jóvenes.
- Recientemente, Pablo Milanés, con quien usted ha compartido la formación de la Nueva Trova, hizo algunas críticas muy duras al gobierno cubano. ¿Qué opina sobre lo que dijo?
- Opino que la vida es breve y que ¿cómo no vamos a ejercer el derecho a decir lo que pensamos?

- Usted fue invitado dos veces a actuar en la Argentina por el gobierno de Kirchner, la última vez, durante la cumbre en la que estaba presente ex el presidente norteamericano George Bush. ¿Hubo un cambio en la relación entre Argentina y Cuba con los Kirchner?
- Sólo la primera vez fui invitado por Kirchner, para un aniversario de la independencia. Lo de Mar del Plata (que fue un acto de pésimas condiciones técnicas para los artistas) fue una cita importante pero no oficial. Ignoro las interioridades de las altas esferas, pero es obvio que los dos últimos gobiernos argentinos tienen buena comunicación con el cubano.

- ¿Cómo conoció a Fidel?
- Oí hablar de él por primera vez en 1953, cuando asaltó el cuartel Moncada al frente de otros jóvenes. Lo conocí personalmente en 1984, a mi regreso del primer viaje que hicimos a la Argentina. Estela Bravo estaba allá por otras razones y filmó de paso un material que impactó mucho en Cuba. Tristán Bauer era el camarógrafo.

- Más allá del político, el militar, ¿cómo describiría a Fidel como persona, como amigo (usted alguna vez ha dicho que ve a Fidel, inclusive, como un padre)? ¿Cómo es la persona detrás del personaje?
- Fidel es un hombre muy cordial, aunque a mí siempre me ha impresionado. Por eso he sido parco en su presencia. La última vez que lo vi, hace años en el onomástico de un amigo, me tocó la frente y me dijo: “Cuánto me gustaría saber lo que pasa por ahí dentro”. De más está decir que semejante expresión no me soltó la lengua. Y es que yo siempre he visto a Fidel como la figura histórica que es. En las pocas ocasiones que hemos estado cerca no he logrado obviar su trascendencia. Puede que por eso me lo haya perdido un tanto.

- ¿Cuándo se dio cuenta de que la música y la poesía iban a estar en el centro de su vida? ¿Recuerda alguna situación que le hizo pensar: yo voy a ser trovador, cantante, músico, poeta?
- En mi adolescencia me interesaba ser dibujante de historietas y llegué a trabajar en algunas publicaciones importantes. Parecía que iba a seguir ese camino. Fueron mis amigos y mi familia quienes me hicieron ver que lo que componía podía interesar. Yo tenía dudas al respecto; pensaba que quizá eran más ilusiones que otra cosa. Pero mis oyentes se fueron ampliando y todo fue apuntando en la dirección de mis sueños. Un buen día, cuando faltaba poco para salir del servicio militar, conocí a Mario Romeu, un gran músico cubano que me llevó ante las cámaras de la televisión.

- ¿Qué quería ser de grande cuando era chico?
- Quería ser astrónomo y también cosmonauta.

- ¿Recuerda cuál fue la primera canción que compuso, la primera guitarra que tuvo en sus manos?
- Mi primera canción fue a capela y se llamaba El rock de los fantasmas. La primera guitarra que tuve entre manos fue la de Lázaro Fundora, un compañero de trabajo de cuando yo tenía 15 años.

- ¿Qué otros músicos cree que más influyeron en su formación y estilo?
- Mi familia materna es musical, cantadora de la trova tradicional. Esa música la estuve oyendo desde la cuna, sin saber que eran canciones de Sindo Garay, Manuel Corona y Miguel Matamoros. En los años 50 el fenómeno Elvis Presley sonó mucho en La Habana, aunque creo que me gustaban más las baladas que cantaba Johnny Mathis. Por entonces, tanto en Cuba como en Latinoamérica, hubo un auge de melodías y ritmos de corte estadounidense.

De mi adolescencia recuerdo a un grupo nacional llamado Los Astros de Raúl Gómez, músico a quien años después conocí. Había otros artistas de cierta línea juvenil: El Cuarteto de Meme Solís, Danny Puga, Luisito Bravo. Desde Argentina nos cantaban Los Cinco Latinos. De Europa mi preferido era Charles Aznavour. Pero creo que la música que más me ha influido es la que se suele llamar de conciertos, o clásica, la música orquestal. Desde niño es lo que más escucho.
- ¿Por qué siempre usa el término trovador, en vez de músico o cantante? ¿Qué significado especial tiene, para usted, ser un trovador?
- Trova es la música cantada que primero me llegó, hecha por los autores más afines a la manera de entender la canción que yo tuve, que no descuidaba lo literario. También preferí llamarme así por una razón de clase, por identificación solidaria: en la década del 60, cuando me estrenaba en el mundo musical, los trovadores eran los músicos más devotos de la canción cubana y también los peor pagados.

- 40 años después, ¿hay una nueva trova joven en Cuba? ¿A qué músicos cubanos de la última generación escucha?
- La última generación de trovadores cubanos no la tengo clara. Cada vez que averiguo descubro gente nueva y valiosa. El Centro Cultural Pablo de la Torriente Brau, que dirige Víctor Casaus en la Habana Vieja, les ha dado un patio donde cantar y les ha grabado sus conciertos. Su colección de discos A Guitarra Limpia es un documento imprescindible para saber cómo piensa y canta la trova cubana desde fines de los 90 hasta el día de hoy.

- ¿Y de otros países?
- Hay una familia de afinidad cancionística en todo el mundo, especialmente cercana en Latinoamérica. Algunos le llaman canción de autor. Siempre he dicho que me siento tan seguidor de Yupanqui y de Violeta Parra como de mi coterráneo Sindo Garay.

- ¿Escucha a Celia Cruz?
- No hay cubano con sentido del oído que no la haya escuchado con admiración.

- ¿Cree que ella lo escuchaba a usted?
- No lo sé, aunque tengo noticias de que supo que existía.

- Si no me equivoco, usted siempre ha escrito las letras y la música de todas sus canciones. ¿Pensó alguna vez en musicalizar a poetas cubanos como Martí o Guillén?
- Mejor que Sara González, Amaury Pérez o Pablo Milanés, difícil que pueda.

- Usted le escribió varias canciones al Che. Si tuviera que elegir una, ¿cuál sería?
- La primera que le hice: La era está pariendo un corazón.

- En El reino de todavía, usted canta que nadie sabe qué cosa es el comunismo, ¿por qué lo escribió? ¿Qué significado tiene, para usted, el comunismo?
- Yo creo que el comunismo es una aspiración, el deseo de construir un mundo mejor. No sé si para todos, aunque sí para las mayorías que han llevado el peso de las sociedades. Supongo que una vez conseguido el paraíso habrá que rehacerlo, porque –por culpa de lo circunstancial de nuestras acciones o de la inconformidad de la naturaleza humana– la vida suele tirar hacia delante.

- ¿Está grabando un nuevo disco? ¿Podría hablarnos un poco de sus temas?
- Se llama Segunda cita. Lo concebí para trío acústico. Por eso participan tres magníficos jazzistas: Roberto Carcassés en el piano, Feliciano Arango en el contrabajo y Oliver Valdés en la batería. Niurka González aporta flauta y clarinete. También invitamos a algunos metales y el tema titular lleva cuerdas. Hay una Carta a Violeta Parra, una canción inspirada en un cuento que me hizo García Márquez y otra dedicada a Charles Lloyd. En esta última toca el saxofón José Carlos Acosta, que hace un solo breve pero impresionante. Varios textos tienen que ver con las inquietudes de la Cuba actual.

En principio incluí una canción basada en un bello poema de Víctor Heredia, pero el tema me dio la idea para un trabajo con otros autores y me lo estoy guardando como punto de partida para eso.
- Usted comenzó a participar en la militancia política con apenas 14 ó 15 años, en las milicias, la Juventud Rebelde, las campañas de alfabetización… ¿Cómo fue esa experiencia y en qué medida cree que lo marcó para el resto de su trayectoria de vida?
- Hacerme hombre en las circunstancias extraordinarias de la revolución cubana sin dudas fue una gran oportunidad para tener una juventud interesante. ¿En qué otro lugar hubiera podido ser parte de una generación que postergó sus estudios para lanzarse a alfabetizar en las regiones más apartadas? El tiempo que pasé con los pescadores de la Flota Cubana de Pesca y las dos veces que fui a Angola durante la guerra fueron también experiencias muy especiales para mí.

- Usted es identificado en el mundo como el músico de la revolución, ¿eso puede ser a veces una carga? Pienso en esta misma entrevista, donde estoy preguntándole tantas cosas de política como de música y quizás usted quiera hablar más de música y menos de política…
- Es una carga si me asalta la vanidad y me dejo picar por el bicho pequeñoburgués de creerme más allá de todo, con mi ego batido por el viento. Pero la mayoría de las veces no, y aunque me duela asumo que mi karma es la interrogación política. Hace unos días le decía a un amigo que a veces el trovador que he sido siente celos del entrevistado que seré. Quizá por eso ahora compongo menos.

- Al final, ¿cuál es la historia de la canción del Unicornio Azul?
- Fue un tema para guitarra que se me ocurrió. Lo tocaba de arriba abajo, pero no le encontraba las palabras. Pasaron semanas y me fue entrando una sensación de pérdida. Llegué a convencerme de que nunca más haría una canción. Al cabo de meses de sequía, de pronto me senté y escribí de un tirón toda la letra. Vaya misterio.

- En mi artículo sobre la revolución cubana y los gays, critiqué la política discriminatoria de persecución contra los homosexuales que hubo en los primeros años de la Revolución. ¿Por qué cree usted que todas esas atrocidades fueron posibles en los inicios de una revolución que se proponía, justamente, acabar con la opresión?
- Por ignorancia, por machismo, por oscuros prejuicios heredados. Es más fácil cambiar un sistema político que la cultura ancestral de un país. Tiene que ocurrir mucha educación humanística; tienen que sucederse generaciones para que tanta mugre incrustada vaya perdiendo fuerza y se diluya. Con el asunto racial sucede parecido.
- Recientemente, el parlamento cubano aprobó una ley que reconoce el derecho a
la identidad de las personas transexuales y, a partir del trabajo de Mariela Castro, existe un proyecto para legalizar el matrimonio gay. ¿Qué opina usted sobre esa propuesta?
- Me parece correcta, me parece que hace justicia.
- Usted que ha dedicado tantas canciones a tantas causas justas, ¿escribiría una para los gays y lesbianas que luchan en todo el mundo por la igualdad de derechos y contra la discriminación?
- Quizá algún día lo consiga. Y lo digo porque ya escribí dos canciones sobre la homosexualidad, pero no quedé conforme con ninguna de ellas. También compuse El sol no da de beber, que aunque no tuvo precisamente esa motivación ha sido interpretada por ahí. Sabiendo eso, en ocasiones la he presentado con cierta ambigüedad. Creo que no la traiciono porque la provocó un amor que, como el drama de algunos homosexuales, tenía que esconderse para sentirse realizado.

14/8/09

"Antifaxista Eguna"

Abuztuak 15 Larunbata. 7katu Gaztetxea (Aste Nagusia 09).

"Erresistentziaz Gozatu !!"

14:00 Bazkari Herrikoia + III. Propaganda las-terketa.

17:00 Bilboko Konpartsen Jeitsiera Begoñatik.

18:00 Txupina Arriagan.

21:00 Material Antifaxista.

21:00 Kontzertuak:


Krimen y Kastigo + JAN + Ultima Neurona.

13/8/09

ALERTA ANTIFAXISTA !! RAC jaialdia Inglaterran

Ingalaterrako tokiren batean Blood&Honour erakunde naziak RAC musikarekin lotura zuen hildako bonehead baten aldeko jaialdi bat antolatu du asteburu honetarako.

Este fin de semana la organizacion nazi Blood&Honour tiene intencion de celebrar un festival en Inglaterra en homenaje a un bonehead ya muerto que estaba vinculado a la musica RAC.


10/8/09

Bebe y el partido UPyD

En la revista Rolling Stone del mes de julio de 2009, se le pregunta a Bebe si ha votado en estas elecciones europeas y si le interesa la política. Concretamente, responde esto: "Soy bastante a mi aire. El me interesa en un momento dado es el UPyD, que es el partido que está ahí en medio y que creo que es el que tiene que meter caña al bipartidismo"

Rolling Stone cuenta que el vínculo de Bebe con UPyD viene porque los padres de Bebe militan el el partido. Resulta dificil de digerir que estamos hablando de la misma cantante que cantó en 2005 en las fiestas del PCE y que un año antes, en 2004, cantó en el concierto por la III Reública en Rivas-Vaciamadrid. Hablamos de una artista que declara o declaraba su animadversión a ciertas normas como despenalizar a los manteros, promover el "extremeño" (castuo) y defender la okupación de viviendas e incluso en El País en junio de este año la "autogestión" en el mundo musical.

Opinion de Euskal Herria Sozialista:
Pues si, esta cantante glamourosa empezo tocando en okupas, Gaztetxes, y demas circuitos cercanos a la contracultura rock, pego el campanazo con una cancion contra la violencia machista que la catapulto a las listas de ventas... al principio le daba verguenza como acrata ser tan famosa y estar en el candelero comercial pero sus ultimas declaraciones cruzaron la raya, dice que apoya al partido UPyD formado por vividores de la violencia en el pais vasco y que estan a la extrema derecha del PP.

Asi que progres del mundo, lo siento la Bebe ya no es tan jipi guay... o si?

9/8/09

Cronica de la concentracion antifascista del 18 de julio en Barcelona contra un festival de musica RAC

Info Sare Antifaxista
30 militantes antifascistas se concentraron en los Jardinets de Gràcia contra un concierto de musika R.A.C, que se realizara esta noche en Badalona. Plataforma Antifeixista de BarcelonaLos militantes antifascistas también protestaron por una charla que tenía lugar en la librería Europa, muy cerca de allí, a cargo de un dirigente de Fuerza Nueva.Entre las 18 y las 19.15 horas cortaron la calle Séneca, a la altura de los Jardinets, la concentración transcurrió sin ningún incidente, bajo la vigilancia de los Mossos d'Esquadra

Plataforma Antifeixista de Barcelona
Des de la Plataforma Antifeixista de Barcelona us volem comunicar que un altre cop, com cada any, tindrà lloc a Barcelona un acte feixista i d'apologia al nazisme. El proper dissabte 18 de juliol hi ha previst que es realitzi un concert amb grups locals (de Badalona) i estrangers (Bèlgica) d'un clar caràcter feixista i neonazi, organitzat per la organització neonazi “Tropas SS”. Aquest concert no és un acte esporàdic, és un festival de música feixista que s'organitza any rere any per aquestes dates, mentres la Institució política i judicial fa la vista cega sense posar cap impediment per a què aquest es celebri.

Cal recordar els nombrosos concerts antifeixistes que han estat suspesos per la intervenció de la policia (Nacional, Mossos d'Esquadra, Guàrdia Urbana...), prohibint-los i amenaçant que si aquests es feien els organitzadors rebrien unes sancions desorbitades.
N'estem fartes de la persecució, de la repressió i de la criminalització que patim dia a dia les persones i col•lectius que defensem uns ideals antifeixistes, anticapitalistes, d'igualtat i de llibertat. I n’estem fartes de veure com es permet que es celebrin nombrosos actes feixistes, nombroses agressions racistes, xenòfobes i homòfogues, veient com aquests gaudeixen de total impunitat davant la policia i del sistema “judicial”.
Però aquest no serà l'únic acte feixista que es durà a terme aquest 18 de juliol. A la, ja coneguda, Llibreria Europa, la qual les veïnes i veïns de tot Barcelona estem cansades de demanar-ne el seu tancament definitiu i els qui en teoria ens “governen” no mouen ni un dit per clausurar-la, tindrà lloc una conferència a càrrec de Gil de la Pisa Antolín, fundador de Fuerza Nueva a Catalunya. I no són pas conspiracions nostres, el propietari d'aquesta llibreria, Pedro Varela, ha estat senyalat per un tribunal alemany el qual l'acusa de distribuir il•legalment el Mein Kampf d'Adolf Hitler, del qual l'únic que en té els drets de distribució és el Govern Alemany.
Per aquests motius i per acabar d'una vegada per totes amb la impunitat que gaudeixen els feixistes de la nostra ciutat, us convoquem a la concentració contra aquests actes feixistes als Jardinets de Gràcia a les 18’00h del dissabte 18 de juliol del 2009.


DENUNCIA ANTIFASCISTA !!

INFO SARE ANTIFAXISTA
El entramado nazi-fascista español, tras la "supuesta disolución ordenada" del grupo nazi-fascista 'Hammerskin-españa' por la Audiencia Provincial de Madrid, se dedica ahora a promocionar las actividades de 'Hammerskin Nation' a nivel internacional (adhieren a sus web's y foros enlances, y anuncian conciertos de musika R.A.C organizados por el grupo nazi-fascista para su financiacion).
De esta manera toman el relevo y realizan un descarado trabajo de solapamiento de aquellas actividades publicas que realizaba asta hora 'Hammerskin-españa'.

Hammerskin Nation sigue manteniendo dentro de su simbologia organica, a su seccion española, confirmando asi, que desde la oscuridad de las cloacas, siguen activos.

Festival "Notte Rock", en Finale di Pollina (Italia)

INFO SARE ANTIFAXISTA
Desde hace 11 años, en el pueblo siciliano de Finale di Pollina, en el sur de Italia, se viene realizando el festival totalmente autogestionado “Notte Rock”. Organizado por varios colectivos antifascistas de Italia que se coordinan cada año para sacarlo adelante, este festival es un punto de encuentro y confluencia de gente comprometida que utiliza la música como herramienta de lucha y propone un espacio donde conocerse y poner en común experiencias de distintos lugares. En esta edición han participado activistas de Argentina, Sicilia, Milán, San Francisco, París y Madrid.

Durante tres días, más de mil quinientas personas han pasado por las distintas zonas del festival. La zona de acampada libre (donde se han alojado unas 840 personas). La zona común, junto a la zona de acampada, donde estaba instalada la cocina y el comedor popular, baños y duchas, cine, radio, juegos como ping-pong, futbolín o telas, distribuidoras alternativas, etc. Un poco más abajo estaba montado el escenario grande y a unos metros de allí, junto al mar, otro escenario más pequeño, donde se realizaban los conciertos de madrugada para no molestar a lxs vecinxs.

Además de las actuaciones de los distintos grupos que formaban el cartel, como son GenteStranaPosse, Actitud Maria Marta, O`Zulu & enrico Capuano, o Microplatform United Antifa Dj’s; también se realizaron charlas sobre represión y antifascismo, con la presencia de las madres de Carlo Giuliani y de Federico (joven asesinado por la policía), una compañera ex-presa política en EEUU entre otrxs. Así mismo, compañerxs de Madrid hablaron sobre la situación del juicio contra el militar neonazi que asesinó al joven antifascista Carlos Palomino.amigxs y compañerxs de Carlos Palomino.

8/8/09

DENUNCIA ANTIFASCISTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DISIDENCIA (OI!-Punk-RAC), dirudienez Barnan eginda dagoen bloga da, 2008ko abuztuan agertu zena lehenbiziko aldiz, behin da berriro ari da talde nazi eta faxisten elkarrizketak, erreportaiak... kaleratzen bai Herri Katalandarretakoak bai mundukoak, adibidez Blood&Honour ibilbide luzeko erakunde naziaren jaialdia.

Egin duten azkenekoa izan da Rebellion jailadia iragartzea. Oraintxe bertan ospatzen ari den festi hau europa mailan ospatu zen lehenbiziko punk jaialdi erraldoia izan zen eta inondik ere ez da milloika pertsona hil zituen erreximen nazi eta faxistak goraipatzen duen jaialdia, beraz ez da ez nazia ezta faxista.

El blog DISIDENCIA (OI!-Punk-RAC) que segun afirman esta hecho en Barna fue creado en agosto del 2008 y desde entonces no a parado de publicar comentarios, entrevistas, articulos de bandas nazis y fascistas de los PPCC como del resto del mundo, asi como anunciar festivales y conciertos como por ejemplo de la organizacion nazi de amplia trayectoria Blood&Honour.

En uno de sus ultimos post o entradas ha anunciado el festival Rebellion que se celebra ya en estos mismos momentos en London y que fue el pionero en cuanto a organización de grandes festis punk por Europa y que para nada es un lugar en donde se exalte el genocidio y exterminio de millones de personas, o sea que no es un festival nazi ni fascista.

AZKEN ORDUA: ALERTA ANTIFAXISTA RAC jaialdiak !!


Movimiento Patriota Socialista delakoa, Estatu mailako talde eta erakunde nacionalrevolucionarios edo nacionalsocialistas biltzen dituena eta azken hautezkundeetan Movimiento Social Republicano (MSR) erakundearentzako bozkak eskatu zituenak bere Madrileko egoitzan RAC musika entzutea posible izango den formakuntza jardunaldia ospatuko du gaur.

Beste alde batetik, Blood&Honour erakunde naziak gaur Herbereetan RAC jaialdi bat ospatuko du.

El Movimiento Patriota Socialista (MPS) plataforma que agrupa a grupos y organizaciones de caracter nacionalsocialista o nacionalrevolucionario a nivel del Estado español y que en las ultimas elecciones pidio el voto para el Movimiento Social Republicano (MSR) celebra hoy en su sede de Madrid una jornada de formacion en la que no faltara la musica R.A.C.

Por otro lado y trasladandonos a Holanda, la organizacion nazi Blood and Honour celebra hoy tambien un festival de musica R.A.C.





7/8/09

Hip hop-a euskalduna da

Haritz SOUND SYSTEM Kazetaria eta musika adiktoa (GARA)
Aurten Gipuzkoako ikastolen festa, Kilometroak jaia, urriaren 4an ospatuko da Donostian. Ohikoa denez, oinez egin beharreko ibilbidea izango da, eta ibilbide horretan zehar ekitaldiz jositako guneak.
Aurten, lehen aldiz (guk dakigula behintzat), hip hopari garrantzi berezia emango zaio horietako gune batean, eta bertan, Hip Hop izeneko zuhaitz handiaren adar desberdinak ezagutu ahal izango dira. Goiz partean, graffiti, scratch eta break dance tailerrak egingo dira, eta nahi duenak adierazpide horien oinarrizko ezagutza jasotzeaz gain, modu aktiboan parte hartzeko aukera izango du. Eguerditik aurrera, berriz, adar horietan ari direnen erakustaldiak ikusi eta entzun ahal izango dira (Bertsounda tartean). Hip hop dantza eta rap lehiaketak ere antolatu dira, mundu honetan interesa dutenek baina jende aurrean erakustaldiak egiteko aukera gutxi dutenek, urriaren 4en, saioa eskaini dezaten. Rap lehiaketaren kasuan, euskaraz egindako rapa bultzatu nahi da, rap musikan interesa dutenak euskaraz abestera anima daitezen. Bai rap eta baita hip hop dantza lehiaketan parte hartzeko oinarriak eta informazio guztia www.kilometroak.net orrian aurki daiteke. Aurkezteko epea abuztuaren 17an amaitzen da eta interesa dutenek arin ibili beharko dute.

Euskalgintzatik hip hopari horrelako garrantzia ematea aurrerapauso handia iruditzen zaigu. Kanpotik heldu zaizkigun eragin asko mesfidantzaz ikusi izan dira eta, egia esan, euskarak historian zehar jaso dituen erasoak ikusita (gaur egun jasotzen dituenak ere), ez da harritzekoa. Duela gutxi arte, hip hopa arrotza izan da gure artean; ingelesarekin, gaztelaniarekin eta frantsesarekin lotu izan da eta euskararentzat mehatxu gisa izan da leku askotan. Hip hopa ideiak eta sentimenduak adierazteko modua da, tresna, eta horretarako, hainbat bitarteko erabiltzen ditu: rap musikak, doinu, erritmo, errima eta letren bitartez, ahozko espresioa adierazten du, kantatzeko eta musika egiteko modu berezia (scratcharen teknikak lagunduta). Break dance-ak gorputzaren espresioa ahalbidetzen du. Graffitiarekin, ideia eta sentimenduak irudi bihurtzen dira. Espraiaren teknika erabiliaz panelek edo paretek orri zuriaren funtzioa betetzen dute. Hip hopa edozein hizkuntzatan adieraz daiteke eta euskarak ezin du horrelako tresna baliotsua baztertu. Gustatu ala ez, hip hopa gure artean dago eta oso erakargarria da. Hip hopa, normaltasun osoz, euskararen tresna izan dadin bitarteko guztiak jarri behar ditugu. Ez diezaiogun euskarari muga gehiago jarri.

6/8/09

CABLE STREET BEAT (Euskal Herria) Abuztuak 15 Itzubaltzetan

Cable Street Beat Ingalaterran jaio zen 80ko hamarkadan. Urte horietan musika talde ultraeskuindarrek goraldi handia bizi zuten, eta ezkerreko alternatiba musikal bat beharrezkoa zela ikusita, Cable Street Beat alternatiba hori eskaintzen saiatu zen.

Hamarkada honetan, Cable Street Beaten ideia berreskuratu da Alemanian. Punk eta Skinhead mugimenduaren barnean dauden balore ezkerzale eta antifaxistak berpizten saiatu dira alemaniarrak. eskuina toleratzen duen joera apolitikoa agertzearekin batera, balore horiek arrisku larrian zeuden. Modu horretan, faxisten estetika, jarrera eta mezuak aukera ederra du politikarenganako interesik ez duen gazteria kutsatzeko.

Euskal Herrian antzeko prozesua bizitzen ari gara baina berezitasun batekin. Hemen, haien burua ezkertiatzat jotzen duten batzuk dira eskuina toleratzen duen eszena apolitiko hori bultzatzen ari direnak. Arrazoi horregatik, oso idei ona iruditu zaigu Cable Street Beat gure herrian antolatzea, hau da, "zorrozki antifaxista" den alternatiba musikala eskaintzea.

Cable Street Beat irabazi asmorik gabeko antolakunde bat da. Egin beharreko lan guztia borondatezkoa da eta irabazkin osoa talde musikalak ekartzen gastatuko da. Ezkerrari irekitzen zaion gune bakoitza, eskuinari ixten zaion gunea da.

5/8/09

CABLE STREET BEAT (EUSKAL HERRIA): "ezkerrari irekitzen zaion gune bakoitza, eskuinari ixten zaion gunea"

Cable Street Beaten "ezkerrari irekitzen zaion gune bakoitza, eskuinari ixten zaion gunea". Sarrera lau eurotan erosi ahal izango da gaztetxearen atean bertan. Dagoeneko beste herrietan dagoen erakunde hau Euskal Herrian ere sortzearen arrazoia da musika munduan "eskuina toleratzen duen eszena apolitikoari" amaiera eman eta "zorrozki antifaxista" den alternatiba musikala eskaintzea".

Cable Street Beat erakundeak Londreseko Cable kalean 1936ko urriaren 4an burutu zen batailatik hartu du bere izena. Egun horretan, euskal militante ekintzaile, jeltzale, sozialista, komunista eta enparauek Euskal Herrian Mola jeneral faxistaren lehenengo ofentsibarekin amaitzen zuten bitartean, Londreseko East End auzoko Cable kalean Britaniako Faxisten Batasunak (BUF) antolatutako martxaren eta berau defendatzen zuten polizien aurka matxinatu ziren auzokideak, komunistak, anarkistak, judutarrak, sozialistak eta irlandarrak elkarren ondoan aritu zirela.

Gainera, Alderdi Komunistak Espainiako Fronte Popularrari elkartasuna adierazteko Trafalgar Square-ndeitutako kontzentrazioko kideek BUFen "alkondara beltzen" aurka joatea deliberatu zuten eta 300.000 pertsona baino gehiago batu zen aipatu kalean eta inguruetan, 3.000 faxistei eta 10.000 poliziei aurre egiteko. Egun horretan, langileriaren batasun antifaxistak garaipena eskuratu zuen eta BUFen eta Poliziaren armadak ihes egin behar izan zuten, burua makurtuta.

Cable Street Beat Euskal Herriaren oharra:
Cable Street Beat Ingalaterran jaio zen 80ko hamarkadan. Urte horietan musika talde ultraeskuindarrek goraldi handia bizi zuten, eta ezkerreko alternatiba musikal bat beharrezkoa zela ikusita, Cable Street Beat alternatiba hori eskaintzen saiatu zen.

Hamarkada honetan, Cable Street Beaten ideia berreskuratu da Alemanian. Punk eta Skinhead mugimenduaren barnean dauden balore ezkerzale eta antifaxistak berpizten saiatu dira alemaniarrak. eskuina toleratzen duen joera apolitikoa agertzearekin batera, balore horiek arrisku larrian zeuden. Modu horretan, faxisten estetika, jarrera eta mezuak aukera ederra du politikarenganako interesik ez duen gazteria kutsatzeko.

Euskal Herrian antzeko prozesua bizitzen ari gara baina berezitasun batekin. Hemen, haien burua ezkertiatzat jotzen duten batzuk dira eskuina toleratzen duen eszena apolitiko hori bultzatzen ari direnak. Arrazoi horregatik, oso idei ona iruditu zaigu Cable Street Beat gure herrian antolatzea, hau da, "zorrozki antifaxista" den alternatiba musikala eskaintzea.

Cable Street Beat irabazi asmorik gabeko antolakunde bat da. Egin beharreko lan guztia borondatezkoa da eta irabazkin osoa talde musikalak ekartzen gastatuko da. Ezkerrari irekitzen zaion gune bakoitza, eskuinari ixten zaion gunea da.

4/8/09

DISFRUTA DE MÍ SI TE ATREVES. Relatos de una lucha en el blues

'Disfruta de mí si se atreves' es un apasionante itinerario por la vida y carrera de las grandes mujeres que marcaron la historia del blues. Desde sus fundadoras, Mamie Desmounes y Bessie Smith, pasando por las más clásicas Billie Holliday y Aretha Franklin hasta Janis Joplin y Tina Turner, que traspasaron las fronteras del género. La obra no se queda en un mero retrato biográfico de cada una de ellas, sino que ahonda en sus motivaciones, en sus anhelos, en sus secretas frustraciones y sus sueños personales; víctimas a menudo de una sociedad machista y racista, incomprendidas en la mayoría de los casos, apasionadas, luchadoras y fuertes sin excepciones todas ellas. Así, al relato colectivo de estas voces míticas se une no sólo el estudio de la evolución de un estilo musical y de sus protagonistas, sino también la crónica del propio siglo XX, un siglo que asistió como espectador privilegiado a la lucha imparable de la mujer por hacerse con los mismos derechos del hombre. Traducción de Elena Vilallonga.

2/8/09

CDa DVDa balitz!

Julen MURGOITIO
(Zorroztarria -GARA)

Informazio-autopisten jendartean bizi omen gara. Omen. Amen. Hori esaten ari zaizkigu behintzat, behin eta berriro, informazioa uniformizazioaren pareko bihurtu nahi dutenak, horretarako era guztietako uniformeez ere baliatuta. Baina bai zera! Finean askoz ere autopista gehiago dira ganorazko informazioa baino. Are gehiago, peaje handiagoa ordaindu behar dugu informazioaren bila gaudenean udalekuan diren seme-alaben bila goazenean baino. Hau mundu petrala!. Horra, orain egun gutxi gazte senegaldar bati espetxean eman diote aterpe, berak bestelako babesik eskatzen bazuen ere. Paperen ezean CD piratak saltzen ei zebilen kalean eta horra! barrura. Top manta edo, horra delitu leporatua, benetako piratakeriari buruzko informazioa ezkutuan gorde dutela. Horra hirugarren munduak lehenengoa omen den honi eman dion irakasgaia: han ez dituzte misiolariak espetxera sartzen kaletik biblia-paperak eskuan top mantan harrapatzen dituztenean. Eta kasu honi askoz ere delitu zantzu gehiago hartzen diot nik!
Baina tira, harira!. Orain egun gutxi ere, Pasaiako Portuko Agintaritzak DVD bat atera du proiektuaren arrosak eta krabelinak ere kalerik kale zabaltzeko. Nik dakidanez ez dute, momentuz sikiera, inor espetxeratu, beharbada eurek ere agintari direlako. Azken batez gazte senegaldarraren CDak ez ziren legezkoak izango, ados, baina barruko musika benetakoa zen behintzat; beste horien DVDa legezkoa izango zen, ados, baina barruan apenas zuen benetakorik. Beno, izan nadin serioa, benetakoa izango zuen bakarra ekoportu horrek antxoa erakarriko duela agintzea da, hori baino ez. Hau mundu petrala!. Bidetik goazela berdin da nora begiratzen dugun eta hamaika hesitzar ikusi beharra daukagu, hau edo bestea iragarri modura agintzen. Informazioa. Baina bidean diren horma-irudi esanguratsuak informazio horri traba egiten omen diotenez ezabatzea hartu dute uniformedun batzuek gustuko lan. Egia esan ez dakit nik zein duten horiek benetan arazo, irudia ala horma bera!. Graffiti balira iraunkorrak lirateke, seguruenik, azken batez graffitia modernitatearen parte egin dute, hormetako piercinga bailitzen, baina pintaketak? copyright ere ez dute eta!. Tira! Euskal Herria kultur kontzeptua bai baina politikoa ez da. Arazoa, beraz, politika kultur gabekoa izatea da. Hezkuntzak ez du hori gaindituko, A gripeak jota baitago, A ereduak jota.

1/8/09

Comunicado ante la muerte de Ibrahima, vendedor de CDs y DVDs no autorizados


LA HAINE
El lunes 13 de julio de 2009 falleció arrollado por el tren en Castelldefels nuestro compañero IBRAHIMA, tras ser perseguido por la policía local por el simple echo de buscarse la vida con la venta en la calle de copias no autorizadas de CDS y DVDS.

Desde la Asociación de los sin papeles de Terrassa, la Asociación Nómadas del SXXI de Barcelona, conjuntamente con familiares y amigos queremos denunciar esta muerte y exigir a las autoridades el total esclarecimiento de las circunstancias en las que se produjo y en caso de ser necesario exigir las oportunas responsabilidades a los responsables del Ayuntamiento de Castelldefels.

Ibrahima podría haber sido cualquiera de nosotros, e Ibrahima somos todos, con el muere una parte de nosotros. Por que nosotros también vivimos diariamente las persecuciones policiales, tratándonos como delincuentes por el simple echo de intentar sobrevivir con la única actividad que podemos realizar, la venta en la calle. Por eso decimos bien alto que sobrevivir no es un delito.

Por que no solo existen personas de 1ª y 2ª categoría, y por tanto con diferentes derechos, sino que también existen muertos de 1ª y 2ª. Por eso la muerte de nuestro compañero no ha salido en ningún medio de comunicación hasta ahora, y por eso la policía no ha clarificado como ocurrió este trágico suceso. Tampoco hemos podido tener acceso al expediente judicial, de momento. Algunos de los compañeros que iban con él el día de su muerte no se atreven a hablar, tienen miedo de las repercusiones que eso podría tener para ellos por ser personas sin papeles.

Desde hace un año las dos asociaciones convocantes, junto con otras del resto del estado, están llevando a cabo una campaña por la despenalización del Top Manta, a la cual se han sumado prestigiosos jueces, catedráticos y profesores de derecho penal tomando partido públicamente y auspiciando un manifiesto “Ante la criminalización de los vendedores ambulantes conocidos como manteros”. En este manifiesto reclaman al gobierno y al parlamento una “modificación” del texto sancionador, con el fin de “no criminalizar a la pobreza y a los pobres” y buscar respuestas proporcionadas y adecuadas a la “situación personal de los vendedores ambulantes”. Incluso un gran número de artistas, algunos de ellos reconocidos defensores de los derechos de autor y la SGAE, se ha posicionado a favor de la despenalización. Varios de ellos han hecho público un manifiesto, “Ningún mantero en prisión”, a través del cual exigen el indulto de todas las personas con causas penales abiertas.

En esta línea, existen múltiples sentencias que dan cuenta de la desproporcionalidad de la pena, considerando que no es el orden penal el que tiene que recoger y juzgar este tipo de actuaciones y es por ello aplican el criterio de Intervención Mínima. Así por ejemplo: el titular del Juzgado de lo Penal número cuatro de Alicante ha fallado que los «manteros» no causan un perjuicio económico a las industrias discográficas y cinematográficas y entiende que no está demostrado que la venta de CD o DVD en la calle implique un descenso de ventas en los comercios. El juez les ha eximido de indemnizar a la Asociación Videográfica y Fonográfica Española. Pese a esto, actualmente hay en España casi 70 personas encarceladas por vender material audiovisual protegido por copyright, en aplicación del artículo 270 que condena esta práctica hasta con dos años de prisión y con la expulsión y posterior prohibición de entrada a cualquier país de la UE de hasta 10 años.

Como vendedores ambulantes no engañamos a nuestros compradores: ellos saben perfectamente que no compran originales sino copias no autorizadas. Con esta actividad, no ganamos mucho dinero: lo justo para sobrevivir. El que podamos ir a la cárcel por vender en la manta, nos condena a que cuando aparece la policía tengamos que huir sin pensar en las consecuencias que puede tener el cruzar una calle, una vía de tren y que en el caso del compañero Ibrahima ha tenido las consecuencias trágicas que estamos hoy denunciando.

Nosotros no queremos seguir vendiendo en la calle pero no tenemos muchas más opciones. Así las cosas, la despenalización del top manta creemos que ayudaría a mejorar nuestras condiciones de vida. ¿Qué alternativas se nos proponen además de las punitivas? ¿Alguien piensa sinceramente que la mejor opción es nuestra persecución, detención y deportación?

Si de una cosa estamos convencidas es que estas soluciones han de pasar por el reconocimiento de nuevos derechos y la garantía de una vida digna sea cual sea nuestra situación administrativa. No podemos aceptar la persecución y criminalización de los vendedores del top manta.

Por todo lo expuesto exigimos que se aclaren las circunstancias en las que murió nuestro compañero Ibrahima, que cesen las persecuciones policiales a los manteros para que no se vuelvan a producir más muertes de personas que simplemente quieren poder vivir en plenitud de derechos y la despenalización del Top Manta, porque sobrevivir no es delito.

Asociación de los sin papeles de Terrassa
Asociación Nómadas del SXXI, Barcelona
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